The European Cancer Patient Coalition
EUROPA DONNA
23.09. - 29.09., programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības (kr.v)
27.septembrī pulksten 14:00 Liepājā viesossies cigun treneris un ārsts Igors Kudrjavcevs
30.09. - 06.10., programma - gremošanas orgānu sistēmas onkoloģiskās saslimšanas visiem vecumiem
07.10. - 13.10., programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības
14.10. - 20.10., programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības
16.oktobrī Jēkabpilī mentoru apmācības un "Dzīvības koks" atbalstītāju tikšanās
21.10. - 27.10., onkohematoloģija
28.11. - 03.11., onkohematoloģija
04.11. - 10.11., programma -ādas vēzis un melanoma visiem vecumiem
25.11. - 01.12., programma sievietēm vieism vecumiem pēc krūts vēža ginekoonkoloģiskām slimībām
02.12. - 08.12., programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības (kr.v.)
09.12. - 15.12., programma dažādu vecumu cilvēkiem pēc onkoloģiskās slimības
Pieteikšanās programmām: https://anketa.dzivibaskoks.lv

Par veselību jādomā arī tad, ja ar to viss ir kārtībā!

04.februāris, 2018

Par veselību jādomā arī tad, ja ar to viss ir kārtībā!

Pasaules pretvēža dienā (4. februāris) atgādina onkoloģisko pacientu atbalsta biedrība “Dzīvības koks”, aicinot rūpēties par sevi un ievērot dažus vienkāršus padomus, lai mazinātu risku saslimt ar vēzi. Arī tad, ja slimība cilvēku skārusi, ir vērts vēl rūpīgāk ņemt vērā ieteikumus un palīdzēt savam organismam veseļoties. 

1. Ēd veselīgi! Uzturā lieto vairāk dārzeņus un šķiedrvielām bagātus produktus, mazāk ēdienus, kuros ir “sliktie tauki” (pārsvarā tie sastopami treknā gaļā, margarīnā, kūkās un cepumos), pārmērīgs sāls un cukura daudzums. Neaizmirsti arī, ka Tavam organismam nepieciešams šķidrums – vislabāk, ja slāpes veldzēsi ar ūdeni.

2. Esi fiziski aktīvs un saglabā veselīgu ķermeņa svaru! Fiziskās aktivitātes, kustības var būt ļoti dažādas, un visas tās būs noderīgas – staigā, skrien, nūjo, brauc ar riteni, tīri sniegu, krāmē malku, grāb lapas, uzcītīgi mazgā logus un uzpos māju. Galvenais – kusties! Jo vairāk, jo labāk, jo biežāk, jo vērtīgāk! Savukārt veselīgs ķermeņa svars palīdzēs justies viegli un patīkami.

3. Atsakies no kaitīgiem ieradumiem! Saki “Nē” smēķēšanai un noteikti turies pa gabalu no smēķētāja, jo arī ieelpotie tabakas dūmi kaitē Tavai veselībai. Visi to zina, bet vēlreiz atgādinām “PĀRMĒRĪGA ALKOHOLA LIETOŠANA IR KAITĪGA JŪSU VESELĪBAI”. Ak jā, un jāpiemin arī mūsdienās biežāk sastopamais kaitīgais ieradums – ilgstoša sēdēšana! Arī no tā iesakām izvairīties un labāk izkustēties (skatīt punktu nr.2).

4. Velti pietiekamu laiku miegam un atpūtai! Miegs ir stāvoklis, kurā mūsu organisms atpūšas un uzņem spēkus jaunai dienai. Tieši tāpēc pret miegu vajadzētu izturēties ar cieņu un pateicību. Ja Tev ir grūtības iemigt, pārskati savu ikdienu un padomā, kāds ir Tavs dienas ritms, un vai tajā nevajadzētu ieviest korekcijas. Bieži vien miegu paši sev nozogam ar aktivitātēm, bez kurām varētu arī iztikt (ja lasi šo rakstu, bet šobrīd jau sen vajadzēja gulēt, tad tūlīt pat liecies uz auss un atpūties, pārējos ieteikumus izlasīsi rītJ).

5. Neļauj stresam kontrolēt savu ikdienu! Mēs dzīvojam ļoti straujā laikmetā, un katrs no mums ikdienā saskaras ar stresu. No stresa tā īsti pat nevar izvairīties, tieši tāpēc ar to jāiemācās tikt galā. Te atkal jāpiemin 2. punkts – kustības ir viens no labākajiem veidiem, kā kontrolēt stresu, vienalga, vai tās būtu pastaigas svaigā gaisā, skriešana vai citas fiziskas aktivitātes. Kādam var palīdzēt arī mūzikas klausīšanās, zīmēšana vai grāmatas lasīšana.

6. Baudi sauli prātīgi – lieto aizsargkrēmu! Saule lielākajai daļai no mums sagādā prieku, tomēr atceries, ka tai ir arī “UV zobi” (UV-ultravioletais starojums), bet pārmērīga starojuma iedarbība ir kaitīga veselībai.

7. Reizi gadā veic profilaktiskās pārbaudes pie ģimenes ārsta! Šādu apskati reizi gadā apmaksā valsts. Profilaktiskās apskates laikā ģimenes ārsts uzklausa pacienta sūdzības, izvērtē veselības stāvokli un nepieciešamības gadījumā nozīmē analīzes. Padoms pirms došanās pie ārsta: apdomā un, vēlams, pieraksti, kuras lietas Tevi satrauc saistībā ar veselību, lai zinātu, ko ārstam vēlies pajautāt vai pateikt. Vizītes laiks ir ierobežots, jo labāk tai sagatavosies, jo vairāk iegūsi.

8. Piedalies valsts organizētajā un apmaksātajā vēža savlaicīgas atklāšanas programmā! Šobrīd šī programma ir veidota, lai savlaicīgi atklātu trīs vēža veidus – zarnu vēzi cilvēkiem vecumā no 50 līdz 74 gadiem; dzemdes kakla vēzi sievietēm vecumā no 25 līdz 69 gadiem; krūts vēzi sievietēm vecumā no 50 līdz 69 gadiem. Ja esi kādā no šīm grupām, neatliec vizīti pie ārsta un veic profilaktiskās pārbaudes.

9. Esi pozitīvi noskaņots! Jā, piekrītam, tas izklausās diezgan banāli, bet mūsu – biedrības pieredze rāda, ka tas ir svarīgi. Ne tikai Tu pats jūties labāk, bet arī vide Tev apkārt kļūst gaišāka. Negatīvo informāciju, neapmierinātību un kreņķus lielākā daļa no mums sastop katru dienu, un diemžēl tas ļoti ietekmē pašsajūtu. Dodies dabā, priecājies par labiem notikumiem (arī tad, ja tie nav Tavi labie notikumi), biežāk lasi jokus, klausies mūziku vai palīdzi citiem. Arī tad, ja iet slikti, ar pozitīvu pieeju visas grūtības atrisināt būs vieglāk nekā tad, ja būsi negatīvs un dusmīgs. Mācies pats radīt prieku un negaidi, lai kāds to izdara Tavā vietā!


Materiāls sagatavots ar Sabiedrības informācijas fonda finansiālu atbalstu no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par informācijas saturu atbild Onkoloģisko pacientu atbalsta biedrība "Dzīvības koks". 


SPĒKA  AVOTS — onkoloģisko pacientu psihosociālā rehabilitācijas programma
Dzīvības koks Jēkabpilī
ONKOLOĢISKO PACIENTU PSIHOSOCIĀLĀS REHABILITĀCIJAS PROGRAMMA
Piesakies
lapas jaunumiem !
Dzīvības koks Liepājā
Dzīvības koks Ventspilī
NĀKAMĀS ATVĒRTĀS ATBALSTA
GRUPAS
13. septembris - Atbalsta grupa Rīgā, Melnsila ielā 13-1 plkst. 17:30
Tiksimies, lai parunātu:)
Dzīvības koks Daugavpilī
Dzīvības koks Aizkrauklē
Dzīvības koks Jelgavā
Dzīvības koks Bauskā
Dzīvības koks Valmierā
LŪDZU, DALIES SAVĀ
PIEREDZĒ PAR PAKALPOJUMU
PIEEJAMĪBU ONKOLOĢIJĀ!

SPIED ŠEIT!
AKTUĀLIE SLUDINĀJUMI, VAKANCES, IESPĒJA IESAISTĪTIES
KURSI. ATBALSTA GRUPAS. LEKCIJAS. PIESAKIES ARĪ TU!
Ziedo Onkoloģisko pacientu rehabilitācijas programmai:
Ziedot

Jaunākais video

Ziedo psihosociālās rehabilitācijas centra izveidei

Jaunākais foto

"MĒS ESAM TEPAT, LAI TEVI IEDVESMOTU"